Chcete vědět, co to nakonec bylo? Co bylo tím posledním z mnoha impulsů? Byla to soutěž. Jedna malinká soutěž o nejlepší titulek pro e-mail. Vyhrála jsem ji. Objektivně je to vážně maličkost, ale mám radost skoro jako dítě. Proč radost, proč jako dítě a proč byste to měli vědět?
Pokud se naskytla nějaká „soutěž“, kde chtěli vytvořit text, tak jsem do toho šla. Ne proto, že bych ráda soutěžila, ale proto, že možnost tvořit občas nedokážu odmítnout.
Sice jsem v zaměstnáních měla možnost vymýšlet titulky, články, přicházet s novými nápady, pořádat eventy apod., ale jsem tvůrčí člověk. Takže když byla možnost, vymyslela jsem třeba básničku pro Yves Rocher a získala balíček produktů. Nebo jsem vymýšlela názvy pro výrobky DM a vyhrála krabici produktů. Ale ta soutěž, o které mluvím, byla trochu jiná.
V rámci workshopyonline.cz ji zadal Jakub Vosáhlo. Jakub Vosáhlo je mentalista, ale zmínil se, že spolu s týmem vymýšlejí slogany pro velké korporace.
Bylo potřeba v reálném čase vymyslet předmět e-mailu, který donutí člověka odpovědného za základní nebo střední školu, otevřít e-mail s nabídkou kouzelnického představení. Takových nabídek totiž školám chodí stovky, a tak je hodně filtrují.
Jakub navíc zmínil, že oni ten pravý titulek vymýšleli dva dny. Já na to měla asi 10 minut o přestávce ve vysílání, protože jsem u poslechu tohoto online workshopu ještě pracovala.
Pár vteřin jsem si říkala, že podmínky jsou moc těžké a laťka je příliš vysoko. A proto to nejde. Možná díky slovům „to nejde“ mi to došlo. Že „něco nejde“, totiž není nikdy pravda. Není důvod, abych to nedala. Vždyť tohle je to, co mě baví! A dala jsem to. 🙂 (Titulek najdete v obrázku.)
Vymyslela bych za více času i lepší titulek? Možná. Můžete to vyzkoušet. 🙂 Občas je ten první námět nejlepší, občas dokonalý nápad zaklepe až za pár dní. Někdy i později, ale často mezitím zákazníky skvěle osloví už ten dřívější nápad. V marketingu je těžké označit něco za nejlepší. Je to takové hravé experimentování.
Záleží na cílové skupině, na tom, co chceme předat, na konkrétní době atd. Plus naše propagace nesmí rozčílit ostatní skupiny zákazníků.
Hodně lidem vadí tahle obtížná měřitelnost. Proto logicky neradi vydávají desítky a stovky tisíc za marketingové poradce.
Já mám od dětství (kromě touhy psát) ještě jednu abnormalitu, a tou je, že se na věci dívám očima zákazníka (spotřebitele). Vidím řadu chyb i nafouknutých bublin, a mám chuť je napravit.
Když jsme šli s partnerem do restaurace nebo se ubytovali v hotelu, a bylo tam hooodně nedostatků, tak si je chudák musel poslechnout. Logicky mu to nebylo příjemné. Dlouho jsem to brala jako svoje mínus, ale dneska už vím, že tohle mínus může být vaším plus! Když problémy uvidím já, vaši zákazníci už ne!!!
Před pár měsíci jsem se zamyslela, co by zákazníci mohli chtít ode mě. A je to tady!
Něco, co nikdo dosud nenabízel: Marketingové revize. Je to služba, která vám šetří peníze a přitom má velký pozitivní dopad na vaši image. Něco jako efekt motýlých křídel, který může přidat tu správnou štávu.
Ptáte se na formální kvalifikaci?
Mojí vášní je prozákaznická orientace (CRM*) a mystery shopping (tzn. postřehy fiktivního zákazníka).
Absolvovala jsem nepočítaně kurzů:
V posledních letech se věnuji online marketingu. Není nic lepšího, než dělat to, co nás baví. Někteří lidé považují tuhle větu za klišé, ale klišé to může být jedině, pokud to nežijete. 🙂
Také mám manažerské zkušenosti, lektorské zkušenosti a… A proč to tady píšu? Abyste se nebáli na mě obrátit o jakoukoli radu. Protože hlavně jsem člověk jako vy. Člověk, který vám může přinést jiný úhel pohledu. 🙂
*Zformulovala jsem následující definici a vložila ji 25. 8. 2013 na Wikipedii:
CRM (Customer Relationship Management, řízení vztahů se zákazníky) je zákaznicky orientovaným managementem, podnikatelským přístupem, který se vyznačuje aktivní tvorbou a udržováním dlouhodobě prospěšných vztahů se zákazníky. Tyto vztahy musí být prospěšné pro zákazníka i pro firmu (tzv. situace dvou vítězů), což vylučuje neetické chování k zákazníkům.