GDPR nás možná trochu potrápilo, co? 🙂 Když bylo na webech a v e-mailovací aplikaci vše hotovo, přišel na řadu fakturační prodejní nástroj FAPI.
Zjistila jsem, že je potřeba víc, než splnit informační povinnost na konci prodejního formuláře. O řešení, které jsem našla ohledně přiřazení účelů ve Fapi a SmartEmailingu se teď podělím s vámi, ať ušetříte čas a trápení s hledáním, jak to nastavit.
Předpokládám, že už ve FAPI formulář máte, jen ho potřebujete doladit.
PROHLÁŠENÍ
Nejsem právník, jenom vám ukazuji technické nastavení a u toho občas uvidíte, jak to mám nastavené já. Veškeré informace zde uvedené jsou pouze informačního charakteru a já osobně se zříkám jakékoli zodpovědnosti ve vztahu k používání těchto informací v praxi a jakýmkoli důsledkům, které z nich vyplývají. Jak s informacemi naložíte, je plně na vaší zodpovědnosti.
Konkrétně tam už asi máte vytvořený
Nově potřebujete ve SmartEmailingu mít účel a právní důvod zpracování. To uděláte přes Kontakty a seznamy – Účely. Návod je zde https://napoveda.smartemailing.cz/article/620-jak-vytvorit-ucely-zpracovani-osobnich-udaju
Vsuvka pro ty, kteří nevytvářeli účel „objednali“, ale šoupli tam účel k zaškrtávátku…
Pokud se divíte, proč nevyplním už u první akce (viz video – krok 4 úprav prodejního formuláře) rovnou účel k nepovinnému zaškrtávátku, je hlavním důvodem to, že
FAPI mi nedovolí uložit jakoukoli změnu v prodejním formuláři, pokud nemám vyplněny účely. Kdybych neměla žádná nepovinná zaškrtávátka, tak bych neměla žádný účel, který bych tu mohla vybrat. Proto mi ve videu uvedený postup přijde universálnější.
Pokud na webu např. u e-booku zdarma a zasílání svých novinek používáte další zaškrtávátka, možná je bude chtít mít i v prodejním formuláři.
Nejčastější nepovinná zaškrtávka se v online podnikání týkají souhlasu:
Když už jsem zmínila e-book zdarma, pokud se vám hodí tahák, abyste si v klidu nastavili vše kolem nového e-booku zdarma (či jiného magnetu), a to jak na webu, tak ve SmartEmailingu, najdete ho zdarma zde >>
Když tedy máte seznamy kontaktů,
máte účely s právními důvody
a také jste vysvětlení nepovinných zaškrtávátek a všeho ostatního zakomponovali do dokumentu týkajícího se zásad ochrany osobních údajů, který máte na webu, tak můžete nastavovat FAPI podle videa výše.
Na následujících obrázcích najdete nastavení pro siuaci, kdy máte v prodejním formuláři FAPI dvě položky k prodeji a zároveň používáte dvě zaškrtávátka.
Část 1/2 – základní nastavení
Část 2/2 – nastavení pro zaškrtávátka
Bezplatný tahák, jak nastavit stažení e-booku zdarma podle GDPR >>
nebo