Účely zpracování a GDPR zaškrtávátka ve FAPI [+ video]

Náhledový obrázek nastavení GDPR účelů ve FAPI

GDPR nás možná trochu potrápilo, co? 🙂 Když bylo na webech a v e-mailovací aplikaci vše hotovo, přišel na řadu fakturační prodejní nástroj FAPI.

Zjistila jsem, že je potřeba víc, než splnit informační povinnost na konci prodejního formuláře. O řešení, které jsem našla ohledně přiřazení účelů ve Fapi a SmartEmailingu se teď podělím s vámi, ať ušetříte čas a trápení s hledáním, jak to nastavit.

Předpokládám, že už ve FAPI formulář máte, jen ho potřebujete doladit.


PROHLÁŠENÍ

Nejsem právník, jenom vám ukazuji technické nastavení a u toho občas uvidíte, jak to mám nastavené já. Veškeré informace zde uvedené jsou pouze informačního charakteru a já osobně se zříkám jakékoli zodpovědnosti ve vztahu k používání těchto informací v praxi a jakýmkoli důsledkům, které z nich vyplývají. Jak s informacemi naložíte, je plně na vaší zodpovědnosti.


Video návod pro nastavení ve FAPI – účely zpracování a nepovinná GDPR zaškrátávka (souhlasy)

Než půjdete do FAPI, tak je potřeba nastavit určité věci např. v aplikaci SmartEmailing:

1. Seznamy kontaktů

Konkrétně tam už asi máte vytvořený

  • seznam kontaktů těch, co objednali daný produkt
  • a seznam kontaktů těch, co zaplatili daný produkt.

2. Účely zpracování

Nově potřebujete ve SmartEmailingu mít účel a právní důvod zpracování. To uděláte přes Kontakty a seznamy – Účely. Návod je zde https://napoveda.smartemailing.cz/article/620-jak-vytvorit-ucely-zpracovani-osobnich-udaju

  • účel a právní důvod pro ty, kteří objednali daný produkt, můžete tady použít právní důvod
    1. plnění smlouvy (např. pro informování o stavu objednávky, nebo odeslání produktu),
    2. nebo zákonná povinnost (např. vystavení faktury),
    3. nebo oprávněný zájem správce (např. zaslání upomínky pro zaplacení faktury).
      • V závorkách jsem vám naznačila účely, tak si můžete vybrat, který pro přenos z FAPI do SmartEmailingu použijete. Já jsem si vybrala jeden a ty ostatní vedu mimo FAPI.

Vsuvka pro ty, kteří nevytvářeli účel „objednali“, ale šoupli tam účel k zaškrtávátku…

Pokud se divíte, proč nevyplním už u první akce (viz video – krok 4 úprav prodejního formuláře) rovnou účel k nepovinnému zaškrtávátku, je hlavním důvodem to, že 
FAPI mi nedovolí uložit jakoukoli změnu v prodejním formuláři, pokud nemám vyplněny účely. Kdybych neměla žádná nepovinná zaškrtávátka, tak bych neměla žádný účel, který bych tu mohla vybrat. Proto mi ve videu uvedený postup přijde universálnější.

  •  účel pro ty, kteří zaplatili daný produkt, tedy pro zákazníky,
    • můj účel se týká zasílání nabídek s podobným obsahem a právní důvod mám oprávněný zájem správce.
    • V interním názvu účelu si uvádím i typ produktu, abych danému zákazníkovi pak neposílala něco, co přímo nesouvisí s tím, co si objednal (viz. např. interní název účelu ve videu níže).

Účely pro případná nepovinná zaškrtávátka aneb právní důvod souhlas

Pokud na webu např. u e-booku zdarma a zasílání svých novinek používáte další zaškrtávátka, možná je bude chtít mít i v prodejním formuláři.

Nejčastější nepovinná zaškrtávka se v online podnikání týkají souhlasu:

  • se zasíláním nabídek 3. stran, tedy affiliate,
  • s tím, že můžete použít danou e-mailovou adresu pro cílení reklamy na Facebooku (pokročilejší technika).
    • Jestli už taková zaškrtávátka používáte u formuláře s e-bookem zdarma a zasíláním svých novinek, tak už pro ně zřejmě máte vytvořené účely, pokud ne, tak si tyto účely vytvoříte, právní důvod je souhlas.

Když už jsem zmínila e-book zdarma, pokud se vám hodí tahák, abyste si v klidu nastavili vše kolem nového e-booku zdarma (či jiného magnetu), a to jak na webu, tak ve SmartEmailingu, najdete ho zdarma zde >>

3. Na webu máte zásady ochrany osobních údajů

Když tedy máte seznamy kontaktů,
máte účely s právními důvody
a také jste vysvětlení nepovinných zaškrtávátek a všeho ostatního zakomponovali do dokumentu týkajícího se zásad ochrany osobních údajů, který máte na webu, tak můžete nastavovat FAPI podle videa výše.

Když ve formuláři prodáváte více položek

Na následujících obrázcích najdete nastavení pro siuaci, kdy máte v prodejním formuláři FAPI dvě položky k prodeji a zároveň používáte dvě zaškrtávátka.

Část 1/2 – základní nastavení

Nastavení událostí ve FAPI pro dvě položky

Část 2/2 – nastavení pro zaškrtávátka

Nastavení akcí ve FAPI u zaškrtávátek a více položek

Kam dál?

Bezplatný tahák, jak nastavit stažení e-booku zdarma podle GDPR >>

nebo

16 vychytávek pro online podnikatele >>

Ing. Daniela Frejková, Ph.D., MBA

Věnuji se prozákaznickému marketingovému řízení a učím lidi „marketing srdcem“. Jsem tu pro podnikatele, kteří chtějí naslouchat svému srdci. Pomáhám jim vidět svět očima zákazníků a dosáhnout tak nenapodobitelné konkurenční výhody a dlouhodobé prosperity.

Zjednodušuji také práci online podnikatelům. Zkuste 16 vychytávek pro online podnikatele zdarma >>

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů